Grupa Play w trzecim kwartale 2025: dynamiczny wzrost oparty na mocnych wskaźnikach biznesowych
Grupa Play pozostaje na ścieżce dalszego dynamicznego wzrostu – osiągnęła rekordowe przychody za trzeci kwartał na poziomie 2,7 mld zł (+3,4% r/r) oraz historycznie najwyższy wskaźnik EBITDAaL za dziewięć miesięcy roku w wysokości 3,3 mld zł (+8% r/r). Spółka już po raz jedenasty z rzędu utrzymała pozycję lidera rynku w zakresie przenoszenia numerów (MNP), co stanowi dowód zaufania klientów do marki Play. Wyniki te podkreślają konsekwentną realizację strategii firmy, w tym w zakresie dyscypliny kosztowej oraz dalszych inwestycji w usługi konwergentne i infrastrukturę telekomunikacyjną — co przekłada się na lepszą łączność i bezpieczeństwo cyfrowe Polski.
– Play ponownie osiągnął rekordowe wyniki finansowe – przychody za trzeci kwartał br. wyniosły 2,7 mld zł a wskaźnik EBITDAaL po dziewięciu miesiącach roku osiągnął historyczny poziom 3,3 mld zł, co oznacza wzrost o 8% rok do roku. Potwierdza to zaufanie, jakim darzą nas klienci, oraz zaangażowanie zespołu, który każdego dnia dba o jak najlepsze doświadczenie użytkowników sieci. O sile naszego modelu biznesowego i pozycji lidera na wysoce konkurencyjnym rynku świadczy rosnące zainteresowanie ofertami konwergentnymi, łączącymi usługi stacjonarne i mobilne, z których korzysta już 40% naszych klientów. Sukces Play napędzają efektywne zarządzanie, innowacje i dalsze inwestycje — co kwartał przeznaczamy miliony złotych na rozbudowę i modernizację sieci, aby nasi klienci, a wraz z nimi cała Polska, mogli korzystać z niezawodnej, wysokiej jakości łączności – komentuje Ken Campbell, CEO Grupy Play.
Najważniejsze osiągnięcia w trzecim kwartale 2025 roku: wzrost w kluczowych obszarach działalności, rekordowe przychody kwartalne oraz EBITDAaL po trzech kwartałach.
- Przychody całkowite: 2,7 mld zł (+3,4% r/r) – najwyższe przychody kwartalne w historii spółki.
- Przychody z usług mobilnych: 1,4 mld zł (+5,8% r/r).
- Przychody z usług domowych: 495 mln zł (-0,6% r/r); utrzymały się na stabilnym poziomie w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, pomimo silnej konkurencji na rynku.
- EBITDAaL (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją): 1 mld zł (+1,4% r/r), po dziewięciu miesiącach roku: 3,3 mld zł (+8% r/r).
- Liczba aktywnych klientów mobilnych: 13,5 mln (+1,3% r/r), z czego 9,8 mln (73%) stanowią klienci abonamentowi.
- Liczba abonentów usług domowych (internet i telewizja): 2,1 mln (+ 1,1% r/r). Udział klientów korzystających z oferty konwergentnej czyli pakietów łączących usługi stacjonarne i mobilne wzrósł do 40%.
- Liczba klientów Play Rozwiązania dla Biznesu: 60 tys.
Konsekwentny rozwój infrastruktury, w tym największej sieci komórkowej Polsce.
- Play posiada największą sieć mobilną w Polsce, obejmującą na koniec września 2025 roku 12 889 stacji bazowych (+ 463 nowych lokalizacji od początku roku).
- Zwiększył się zasięg sieci 5G Play, która obecnie obejmuje 85% populacji.
- W lipcu bieżącego roku operator rozpoczął wykorzystywanie pasma 700 MHz. Obecnie już 1222 stacji wykorzystuje to pasmo, co przekłada się na poprawę zasięgu i pojemności sieci.
- Play kontynuuje proces zastępowania technologii 3G nowocześniejszymi generacjami sieci 4G i 5G, co pozytywnie wpływa na jakość połączeń i przesyłu danych. Dotąd projekt objął ponad 60% populacji Polski znajdującej się w zasięgu Play.
- Na początku września Play ogłosił strategiczne partnerstwo z firmą Ericsson na rzecz rozwoju nowoczesnej infrastruktury cyfrowej w Polsce.
- 11,2 mln gospodarstw domowych znajdowało się w zasięgu usług domowych Play.
- Inwestycje w sieć i częstotliwości utrzymały się na bardzo wysokim poziomie i po trzech kwartałach tego roku przekroczyły 1,5 mld zł.
- Play zapewnił zasięg usług komórkowych podczas masowych letnich wydarzeń plenerowych, takich jak Pol'and'Rock Festival, Open’er Festiwal oraz Bitter Sweet Festival – dodatkowa infrastruktura na miejscu wydarzeń zapewniła niezawodną łączność uczestnikom imprez.
Rozwój biznesu: stabilna pozycja lidera na rynku mobilnym, rozwój usług konwergentnych oraz rozwiązań dla biznesu.
- Już po raz jedenasty z rzędu Play utrzymał pozycję lidera w przenoszeniu numerów (MNP), osiągając najwyższy dodatni bilans spośród wszystkich operatorów.
- Spółka rozszerzyła ofertę usług konwergentnych skutecznie przyciągając coraz więcej klientów poszukujących zintegrowanych pakietów usług stacjonarnych i mobilnych.
- Play rozwija swoje kompetencje w zakresie obsługi segmentu dużych przedsiębiorstw oraz poszerza portfolio usług. W ramach Play Rozwiązania dla Biznesu wdrożone zostały nowe usługi, w tym SD-WAN (umożliwiająca centralne zarządzanie sieciami firmowymi) oraz ochrona Anty-DDoS.
- Play kontynuuje swoje zaangażowanie w rozwój kompetencji cyfrowych jako strategiczny partner 42 Warsaw — bezpłatnej akademii programowania. Do nauki dołączyła nowa grupa studentów, podnosząc całkowitą liczbę uczestników do ponad 320. Pierwsi absolwenci rozpoczęli staże w firmach partnerskich.