14.11.23

Grupa Play z solidnymi wynikami finansowymi i biznesowymi za 3 kwartał 2023 roku oraz wyraźnymi wzrostami baz klientów mobilnych i stacjonarnych

Warszawa, 14 Listopada 2023: Wyniki Grupy Play, lidera rynku telekomunikacyjnego w Polsce po 3 kwartale 2023 roku, potwierdzają ciągły wzrost najważniejszych wskaźników finansowych i biznesowych oraz dalszy rozwój firmy w kluczowych obszarach działalności. Operator kontynuuje misję zapewnienia wolności wyboru klientom w Polsce oferując usługi telekomunikacyjne najwyższej jakości oraz kompleksowe rozwiązania dopasowane do ich indywidualnych potrzeb z najlepszym stosunkiem jakości do ceny.

Przychody całkowite Grupy wzrosły o 2,5% r/r. do poziomu 2,48 mld zł. Z kolei przychody z usług mobilnych wzrosły o 6% r/r, a przychody z usług stacjonarnych i dla domu o 7,8% co daje odpowiednio 1,18 mld zł oraz 495 mln zł. Play jest wciąż najchętniej wybieranym operatorem w Polsce wśród osób przenoszących numer - w 3 kwartale uzyskał dodatni bilans ponad 42,7 tysięcy nowych użytkowników.

Play po raz kolejny jest największym płatnikiem podatku CIT wśród firm z branż mediów, marketingu, technologii i telekomunikacji. Operator nie tylko inwestuje w najnowocześniejszą infrastrukturę, zarówno mobilną, jak i stacjonarną, ale także przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki. Kolejny rok z rzędu Play zajął 1. miejsce w zestawieniu Najlepszych Polskich Marek w kategorii Telekomunikacja według najnowszego rankingu Forbes Polska i firmy Minds & Roses potwierdzając siłę i wartość fioletowego brandu.

31 sierpnia 2023 roku doszło do formalnego połączenia spółek P4 i UPC Polska, co było ostatnim formalnym etapem integracji rozpoczętej w kwietniu 2022. Dalszy rozwój po połączeniu operatorów pozwoli na zapewnienie klientom różnorodnych ofert dopasowanych do potrzeb nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Najważniejsze wydarzenia w 3 kwartale 2023 roku:

Wyniki biznesowe i finansowe:

  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 0,9% r/r i zbliża się do 17 mln
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 2,1% r/r do 13,03 mln
  • Liczba abonentów usług dla domu wzrosła o 6,4% r/r i wyniosła ponad 2 mln
  • Przychody ogółem wzrosły o ponad 2,5% r/r osiągając poziom 2,48 mld zł
  • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 6% r/r do 1,18 mld zł
  • Przychody z usług stacjonarnych i usług dla domu wzrosły o 7,8% r/r do 495 mln zł
  • EBITDAaL osiągnęła poziom 921 mln zł


Dynamiczny rozwój i inwestycje w celu zapewnienia klientom dostępu do najwyższej jakości usług w całej Polsce:

  • Nieustający i konsekwentny rozwój nowoczesnej infrastruktury mobilnej liczącej 11 191 aktywnych stacji - uruchomienie 252 stacji w 3 kwartale 2023 i aż 121 tylko w samym wrześniu
  • Przekroczenie kolejnego kamienia milowego, czyli liczby 11 000 stacji w sierpniu 2023. 11- tysięczna stacja powstała w Gdyni.
  • Dalsza rozbudowa i modernizacja największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu, realizowanej przez spółkę Polski Światłowód Otwarty, joint venture Play i InfraVia, pozwoliła na zwiększenie zasięgu sieci światłowodowej o ponad 53 tys. gospodarstw domowych. W perspektywie średnioterminowej zasięg sieci obejmie ponad 6 mln
  • Pozycja największego płatnika podatku CIT branży ICT wśród największych płatników indywidualnych
  • Zajęcie miejsca w zestawieniu Najlepszych Polskich Marek w kategorii Telekomunikacja według rankingu Forbes Polska i firmy Minds & Roses
  • Utrzymanie pozycji lidera MNP z bilansem przeniesionych numerów na poziomie 42,7 tysięcy

 

Jean Marc Harion, CEO Grupy Play:

III kwartał 2023 roku zakończyliśmy niezwykle solidnymi wynikami finansowymi i biznesowymi. Ten kwartał był dla naszej organizacji czasem wyjątkowym: pod koniec sierpnia sfinalizowaliśmy połączenie UPC Polska w ramach Play, co było ostatnim formalnym krokiem 17-miesięcznego procesu, który pozwolił nam na umocnienie pozycji lidera rynku dzięki wprowadzeniu przełomowych ofert TV i internetu. W III kwartale 2023 r. Play potwierdził swoją wiodącą pozycję w zakresie przenoszenia numerów komórkowych trzeci kwartał z rzędu oraz zajął 1. miejsce w rankingu Najlepsza Polska Marka w kategorii ICT oraz kontynuował ogromne inwestycje w swoją infrastrukturę światłowodową i mobilną, aby zapewnić usługi najwyższej jakości klientom w całej Polsce. Jednocześnie jako największy płatnik podatku CIT w branży ICT, po raz kolejny udowodniliśmy nasze zaangażowanie w rozwój polskiej gospodarki. Zakończona niedawno aukcja na częstotliwości z pasma C już niedługo przełoży się na jeszcze szybszy internet mobilny od Play. Wkraczając w ostatni kwartał roku, chcę skorzystać z okazji, aby podziękować naszym klientom za zaufanie, a najlepszemu zespołowi za codzienne zaangażowanie i pasję. Jeszcze bardziej niż dotychczas będziemy realizować naszą wyjątkową misję, jaką jest zapewnienie polskim klientom wolności wyboru przy najlepszym na rynku stosunku jakości do ceny.

docx Wróć
PRESSKIT
cookies

Ustawienia plików cookies

Serwis pozostawia informacje na urządzeniach końcowych użytkowników (pliki cookies) i korzysta z tych informacji w celu ułatwienia użytkowania serwisu. Jeżeli w ustawieniach przeglądarki dopuściłeś przechowywanie plików cookies, będą one pozostawione na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.