Grupa Play w 2022 roku: znakomite wyniki biznesowe i finansowe, ponad 17 milionów klientów mobilnych oraz dynamiczne inwestycje w wysokiej jakości sieć mobilną i stacjonarną
Warszawa, 16 marca 2023 r.: Grupa Play, wiodący operator telekomunikacyjny w Polsce, odnotowała w 2022 r. znakomite wyniki komercyjne i finansowe, osiągając liczbę 1,5 mln nowych klientów usług komórkowych i stacjonarnych oraz wzrost bazy mobilnej (bez M2M) do ponad 17 milionów klientów. Jest to efekt rekordowo szybkiej integracji Play i UPC Polska, co przełożyło się na wysoki poziom satysfakcji klientów, którzy doceniają korzyści płynące z nieustannych inwestycji w rozwój sieci komórkowej i stacjonarnej, podejście zapewniające klientom wolność wyboru oraz oferty o najlepszym stosunku jakości do ceny.
Najważniejsze wydarzenia 2022 roku:
Wyjątkowe wyniki biznesowe i finansowe po drugim roku działalności w Grupie iliad:
- Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 8,7% r/r do ponad 17 mln. Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,2% r/r do 12,8 mln
- Liczba abonentów usług dla domu przekroczyła 2 mln dzięki dalszemu rozwojowi usług internetu stacjonarnego i telewizji, zarówno Play, jak i UPC
- Przychody ogółem wzrosły o ponad 22% r/r przekraczając w 2022 r. 8,9 mld zł
- Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,2% r/r do 4,4 mld zł
- EBITDAaL wzrósł o ponad 20% r/r, osiągając 3,8 mld zł w 2022 r. i o 39% r/r tylko w czwartym kwartale do 945 mln zł
Umocnienie pozycji rynkowej PLAY jako operatora usług stacjonarnych, mobilnych oraz telewizji cyfrowej:
- Rekordowo szybka integracja i stworzenie jednego zespołu po przejęciu UPC Polska oraz uruchomienie pierwszej wspólnej oferty w mniej niż 50 dni po sfinalizowaniu transakcji
- Wzmocnienie kompetencji w obszarze usług telewizyjnych OTT poprzez nabycie większości udziałów firmy Redge Technologies
- Zwiększenie zasięgu usług dla domu do 7,5 mln gospodarstw domowych w Polsce
- Stworzenie kompleksowego portfolio rozwiązań dla biznesu dzięki połączeniu usług Play, UPC i 3S
Dalsze inwestycje w rozbudowę sieci komórkowej i stacjonarnej w celu zapewnienia klientom wolności wyboru i dostępu do najwyższej jakości usług dla klientów w całej Polsce:
- Przekroczenie historycznego progu 10 000 stacji bazowych w połowie roku i uruchomienie łącznie 804 nowych stacji, osiągając poziom 10 571 stacji na koniec 2022 r., z zasięgiem 5G wynoszącym ponad 50% populacji Polski
- 110 tys. przyłączy światłowodowych oraz pozycja operatora #1 dla UPC wśród ogólnopolskich dostawców internetu domowego
- Umowa z InfraVia Capital Partners na utworzenie od 1 kwietnia 2023 roku spółki Polski Światłowód Otwarty Sp. z o.o., operatora największej otwartej stacjonarnej infrastruktury sieciowej w Polsce z celem zapewnienia zasięgu usług dla 6 mln gospodarstw domowych
Dalsze zaangażowanie Grupy Play w rozwój gospodarczy i społeczny jako odpowiedzialnego lidera rynku telekomunikacyjnego w Polsce:
- Play drugim największym jednostkowym płatnikiem podatku CIT wśród firm w Polsce z tytułu wpłaty ponad 1,4 mld PLN podatku CIT za rok podatkowy 2021
- Wsparcie dla Ukrainy – pierwszy operator, który podjął działania w celu zapewnienia obywatelom Ukrainy uciekającym przed wojną niezbędnej pomocy na granicy i łączności z rodzinami
Jean Marc Harion, Prezes Grupy Play:
2022 rok był rokiem transformacji i przełomu zarówno dla Play, jak i dla polskiego rynku. Dzięki zmieniającemu reguły gry przejęciu UPC Polska i rekordowo szybkiej integracji, oferujemy klientom pełną gamę usług mobilnych, stacjonarnego internetu i cyfrowej rozrywki oraz rozwiązań cyfrowych dla przedsiębiorstw. Nasze wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2022 są dowodem naszej niezawodności: pomimo trudnych warunków makroekonomicznych pozyskaliśmy ponad 1,5 miliona nowych klientów i przekroczyliśmy próg 17 milionów klientów mobilnych. Ten wyjątkowy wynik jest efektem wysokiego poziomu zadowolenia naszych klientów zarówno z doskonałej jakości naszej sieci mobilnej i stacjonarnej, do czego przyczyniły się nasze nieustanne inwestycje, jak i podejścia marketingowego, które polega na zapewnieniu klientom wolności wyboru przy najlepszym stosunku jakości do ceny. Nie byłoby to możliwe bez wyjątkowych pracowników PLAY i UPC, którzy odpowiedzialnie, jako jeden zespół, pomagają ukraińskim obywatelom uciekającym przed wojną, dbają o naszych klientów, czy też podejmują działania w celu zapewnienia ciągłości i bezpieczeństwa naszych usług. Obchodząc 16-lecie działalności na rynku, z optymizmem i ekscytacją patrzymy w przyszłość, ponieważ chcemy zapewniać klientom w Polsce jeszcze większą wolność wyboru usług mobilnych, internetu stacjonarnego i cyfrowej rozrywki.